29 March 2012

syukur atas nikmatnya~~~Alhamdulillah

rezeki yang tidak putus dari-Nya tatkala...
saya menghitung hari detik demi detik akan melangkah kaki ke Putrajaya..
semuanya akan menjadi baru...kerja baru..bos baru..kawan2 baru..suami yg tetap sama!!hihihihih....
dua minggu saya berhempas pulas..ibarat memerah keringat tanpa henti
apabila menerima surat dari CC petang selasa minggu ini..
tertulis dalam surat itu Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang..
YA ALLAH...sayakah yg dapat...
saya fikir masa gosip2 di ofis nama saya dicalonkan..
dalam hati saya cakap..org dah nak pindah bagi peluang utk orang lain kut..
tiba-tiba sangkaan saya meleset..
surat saya terima buatkan rasa nak menitik air mata..
saya kerja masih setahun jagung tapi layakkah saya terima anugerah itu..
ramai kawan2 dan bos2 saya dah kerja lama..
tapi belum dapat penghargaan sebegitu..
kata mak ayah saya..anggaplah rezeki itu..anggaplah ALLAH bagi untuk menguji kita supaya lebih bersyukur dan tidak lupa diri..
anugerah ini adalah utk kawan2 saya yang banyak bagi tunjuk ajar selama saya di situ...dan utk mak ayah dan incik suami yang mendoakan kejayaan saya...
betapa saya takkan lupakan tangisan air mata setiap kali stress kerja depan incik suami...
hihihihihi...mcm kelakar pon ada..tapi itulah saya akan rasa lega selepas cerita serabut serabai saya..
walaupun incik suami tak bagi resolusi..kata2nya dah mampu menenangkan saya..
alhamdulillah...

dan semalam saya dapat berita baik lagi...
alhamdulillah kami dah dapat kuarters...
ya allah..sesungguhnya Allah permudahkan urusan kami....
saya dah excited nak hias rumah baru...hihihi...wlpn incik suami cakap kuarters kami dapat tu mungkin yg lama...its ok..janji ada tempat nak berteduh...syukur Ya Allah...
mood :konon bertungkus lumus menyiapkan tinggalan sisa-sisa keje =)

No comments:

Post a Comment