08 March 2012

proses penghijrahan~~~

alhamdulillah perkara yang saya nantikan~~sebuah penghijrahan...

masa dapat surat..terkejut tak sangka secepat nie..termasuk incik suami


perkara pertama bila saya dapat surat tue
saya telefon dan mesej semua orang..
first incik suami..dah la time tu dia tgh dok meeting..bila cakap kat incik suami:..cyg,..org dah dapat surat tukar..lapor diri 15 mac..incik suami tanya balik..bulan nie kan..yeee...terus respon tahniah cayang..so kena get ready prepare..bla..bla
yg kedua ma ayah saya...part yang saya rasa sedey nak cakap..tapi mak saya respon..pas ni mak ayah blh makan angin lagik kt putrajaya...saya sedey..respon perlahan jer saya bagi kt mak saya
yg ketiga saya call umi saya...time tue ramai ada kt rumah...semua bakat dok menjerit ucap tahniah..mereka hepi tgk saya dan incik suami blh dok dekat...umi bagi tahu nnti umi nk p putrajaya..hihii
then my boss..cheyant..dia org pertama sya msj..then my boss lagi..mr rahim..
lastly saya announce dalam email kawan2 saya..
respon saya terima..
suka dalam duka...duka dalam suka

sekarang!!!!!!!!!
saya mengejar banyak sangat dateline kerja tertangguh....
waaa rasa tension kena habiskan fail2..
rasa gila plak..kuar pas subuh..balik pas maghrib...hidup tak menentu demi fail..
bru selesai 178 fail...menanti lagi puluhan dalam kabinet..weeeeeeee rasa nak gila...(belum selesai)
nota serahan tugas (belum tgk apa2 lagi)
tukar tempat exam(dah selesai)
tunggu proses penangguhan (tunggu jwab this friday)
tempat kediaman (incik suami usahakan)
assignment (tgl satu jerk lagi..dua dah selesai)
study(belum tukar tmpt learning centre lagi..blh buat lepas exam)
revision utk exam(belum buat apa2 pon)

harap boleh selesaikan satu persatu dengan jiwa yang tenang..
penghijarahan yg baru ni bautkan saya kena mula semuanya dengan baru
kena seeting minda untuk terima suasana kerja baru,bos baru,kawan2 baru, tempat tinggal baru..waa tkutnya...paling penting mesti berfikiran positif..baru aura positif sampai...
dan untuk keluarga pulak
kami akan mula tinggal satu bumbung dan lebih belajar mengenali antara satu sama lain
incik suami sangat excited nak hias rumah..macam2 dah plan..dan harapan saya,,,,agar ada rezeki anak utk kami.....

selamat maju jaya mashi...
kawan2...doakan saya ye....


No comments:

Post a Comment