19 February 2012

hobi dah takda =)


hobi..hobi..

dulu boleh la fikir masa lapang nak buat pe..sekarang masa lapang dah bersama laptop,buku, kemas rumah dan masa bersama incik suami..no more lagi nak baca buku novel ke..buat handmade barang hadiah utk kawan2,bercucuk tanam..hua..hua..yeah belajar dan kerja tuntut pengorbanan yang sangat tinggi..kena pandai bahagi masa..tapi saya cukup salute spring pada mereka yang bergelar isteri,ibu dan pekerja..lagi banyak pengorbanan yang harus dibuat..
kelas saya dulu pernah kakak tu terpaksa bawak anak dia umur 5 tahun sebab pengasuh ada hal kecemasan..
belajarlah si anak dengan kami semua subjek philosophy psychology..
nasib baik dapat tutor yang memahami..
kalau tak, tak pasal2 tak boleh masuk kelas..=)
weee melalut la pulak..

tiba2 jer teringat hobi bila nampak mak siram pokok =)

saya cakap dengan mak balkoni depan rumah tue ingat nak buat landskap yang tenang..best sikit bila buka sliding door walapun sekangkang kera tak sampai..
dulu masa kami tinggal di sungai petani..saya ingat lagi time tue saya sekolah menengah..saya berusaha gigih dengan mak usahakan tanah sekangakang kera depan dan belakang rumah..

hasilnya...alhamdulillah
~~ pokok kacang
~~ kangkung
~~ salad
~~~ tomato
~~~ daun pandan
~~~ serai
~~~ pokok limau
~~~ pokok cabai
~~ pokok pelam
hasilnya kami boleh sedekah kat jiran2 lain
tu lah kalau rumah ada laman depan belakang..

sekarang!!!!
lamannya semen jer la..
tapi alhamdulillah ada ruang lagi..
mak saya masih teruskan usaha menanam
hasilnya..
~~~ pokok tomato dalam pasu
~~~ pokok lidah bauya dalam pasu
~~ pokok bunga kertas dalam pasu
~~ pokok daun kari dalam pasu
~~~ pokok kunyit dalam pasu
~~ pokok daun pandan dalam pasu
~~ pokok kaktus dalam pasu
~~ pokok palma dalam pasu
semua tanaman dalam pasu jerk...
mak dan ayah saya yang rajin jaga dan siram pokok2 tue semua
saya????
apa2 pon tak boleh..ayat alasan..tak dan..hua..hua
keinginan nak menanam ada..cuma..hihihihih

bila saya terGOOGLE cara nak hiaskan laman balkoni sempit
WOOOOOOW....AMAZINGNYA...
tak mustahil saya boleh buat..
tapi bila eh..hihihihi







ermmm...cantiknya..best kan..
hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih (''<)

p/s :kalau kita kreatif ruang yang sempit macam mana pun kita boleh manfaatkannya..


No comments:

Post a Comment