17 February 2012

I LOVE DESSERT

Saya suka sangat buat dessert..dan saya rasa kehebatan saya sendiri (chewahhhhhh) bermula dengan puding karamel..percubaan pertama terus menjadi...waaaa riak eh~~~sebab berani amik tempahan..suka sangat buat benda2 yang perlukan hiasan KREATIVITI macam ini..

lepas tue saya try buat agar2 n kuih..

seiingat saya..

agar2 yang pernah saya buat
:: agar2 cendol (dah pernah post disini resipinya, tak ingat tahun bila)
:: agar2 laici (first try masa bulan posa)pic ada dalam fb sya...~~
:: agar2 buah naga (first try sebab tok ayah nak makan manis)..tk sempat snap da licin...
:: agar2 koktail buah (first try masa raya tahun lepas, lepas tu makcik2 selalu request bila nak datang umah)
:: agar2 puding laici pelangi paddle pop (bawa utk opis, first try juga tue)..tak berapa nak menjadi..saya nak buat lapisan satu persatu yang terletak..habis berterabur warna...2 jam buat benda..haissshhhhh menguji kesabaran tau!!!
yg tue jelah yg saya ingat...

kuih plak (yang lain dan special sikit)
:: apam polkadot (fisrt try dengan incik suami sebab fikir nak cari aktiviti bersama, kali kedua plak nak bawa balik utk umi)..susah skit sebab saya pakai manual..guna kudrat tangan 2 kerat..
:: popia special campur (popia nie memang lain dari popia sedia ada..bahan2 saya adalah sayur campur,ayam dan telur)..orang kelate sangat2 suka tambah2 adik ing yang bongsu..bolah satu tupperware kat dia..

targert sekarang nak ada microwave dan mixer...huaaaaaaaaaa bila boleh dapat..rasa menyesal plak time masa kawin dulu semua tanya nak request hadiah apa???konon malu tak kisah la apa nak bagi..sekarang merungut pulak..hihiih..kena beli hasil titik peluh barulah rasa nikmat yer mashi...

joom zooming pic yang ada dalam kenangan abadi..=)

agar2 pelangi laici (mcm asikrim paddle pop jerk)

apam polka dot kembang layu..
agar2 bunga warna warni...

puding karamel..


2 comments:

  1. RAJINNYE..RUGI BELI MICROWAVE..BELI LA ELECTRIC OVEN.MY LAST SURVEY, BRAND ELBA 30 LITER RM399..ZANUSSI RM 410..AND I WILL SURVEY MORE..MICROWAVE NI SENANG UTK PANASKAN MAKANAN,XLEH BAKAR KEK..ELECTRIC OVEN BOLE GUNA BAKAR KEK..

    ReplyDelete
  2. kalau beli electric oven blh panaskan lauk tak..klu blh nak beli yg ada 5 in 1 macam tue..macam2 ada...hihihihih

    ReplyDelete