01 February 2012

baucer buku 1 malaysia..

kisah hujung minggu lepas..
alhamdulillah..saya antara golongan pelajar yang bertuah mendapat baucer buku 1 malaysia RM 200..rasa banyak tue...puas memikir nak beli buku apa..macam-macam buku nak beli..saya dapat kaut banyak buku-buku kat bawah ni...jumlah belian adalah lebih daripada baucer buku..tapi tak salah melabur utk ilmu..incik suami pun dapat jugak cari buku kegemaraanya..(dah faham sangat minat buku dia..darah politik kot)..percaya atau tak nak cari kesemua buku tue jauh saya memusing di penang tue...3 Kedai buku saya dapat terjah..setiap kedai buku saya terjah ada pengalaman tersendiri sama ada dengan cashier,penjaga buku atau manusia yang ada kat sana..joom kita zooming pengalaman saya dan incik suami di sana..

1.POPULAR (Gurnery Plaza)
Kedai ni saya dapat kaut buku ni Statistical Analysis with Excel for Dummies (buku paling mahal guna boucher,biasa la buku luar kan),bimbingan & kaunseling kanak-kanak juga perkhidmatan bimbingan & kaunseling..saya punya memori yang sangat sakit hati kat sini..baucer buku cuma boleh pakai RM100 jer yang lain budak perempuan cashier reject..dia kata cop ipts saya tak jelas..tak jelas kot mana pon tak faham...masih terpampang cop bulat dan nama ipts saya..dia kata kat saya..adik kena pi balik kt tempat belajar dan minta depa cop bagi terang..kami tak boleh terima sebab nanti kami yg kena pi balik sana minta dekat ipts..ermm..saya malas nak pertikai banyak la..saya pon faham dia menurut pertintah bos dia jugak...so baki yg tak cukup incik suami tolong top up kan..tima kasih cayang~~~

2.MPH (Gurney Plaza)
Sesaja cuba nasib di sini...di terima ke tak baucer buku lagi RM100 tue..sebelum nak pilih buku saya pi tanya dulu..kot-kot kena reject lagi..cashier tue kata tiada masalah..adik boleh pakai baucer tue..lega hati saya..apa lagi masa bertenggek di sini pula..hihihi..saya dapat buku kaedah penyelidikan(wlpn subjek tu dah lepas mana tau nak sambung master nanti ada juga nota yg boleh dirujuk)..buku lain tiada pilihan..saya pakai cuma RM50 je baucer..baki ada dalam RM5 lagi..buku apa yg ada dalam RM5 erk..tiba-tiba jer terpukau tgk buku resipi..so amik satu bagi cukup baki tue..tambah2 skang nie memang saya suka cuba resipi baru..lalalala

3.HASANI (Carrefour)
Baucer buku ada 50 lagi...Buku asas keusahawan ni just ada di popular je..so harap adalah di hasani..alhamdulillah ada..nak top up baki lagi saya dapat beli buku From Cat Stevens to Yusuf Islam ditulis oleh Hermawan Aksa,incik suami pula dapat buku politiknya sebuah...menariknya di sini. ramai betul anak-anak dan mak ayah asyik pilih buku..baguslah macam tu kan!!!!!!saya dah nampak yang sekarang ni budaya membaca di kalangan bangsa kita semakin tersemai..ramai mak ayah dah bekerjaya dan memhami betapa pentingya ilmu itu dipupuk dari anak-anak kecil lagi..tapi ada juga saya dengar rungutan dari budak2 ipt yang dok cakap sesama kawan diorang,,weiiiiiiiiiiii aku tak tahu nak pilih buku apa..nak je saya cakap kat adik-adik tue..adik-adik ilimu tue luas banyak ada kat sini..pilih dan bacalah buku yang boleh bagi panduan pada diri adik-adik,,buku agama ke,,buku motivasi ke,,..ermm tapi tak tercakap macam tue pun..cuma cakap dalam hati jer..harap-harap dapatlah adik-adik saya itu beli buku yg bermanfaat kan..

P/S: Setiap kedai ada macam ragam kan..so kena laluinya jer..life can be tragedy or comedy..it all depends on how you look at it..=)..nikmat dan rezeki yang kita dapat jangan disia-siakan begitu sahaja..hargainya sebaik mungkin..kepada yang dapat baucer buku 1 malaysia tue..gunakanlah sebaik-baiknya..bukan menjaja nak menjual di dalam facebook..=(

No comments:

Post a Comment