28 November 2011

OH HITAM~~

semalam semua rakyat msia diberikan cuti umum
Selamat Menyambut Maal Hijrah..
Awal Muharram atau Maal Hijrah merupakan suatu hari yang penting bagi umat Islam kerana menandakan peristiwa penting yang berlaku dalam sejarah Islam iaitu memperingati penghijrahan Nabi Muhammad s.a.w dari Kota Makkah ke Madinah pada tahun 622 Masihi. Peristiwa bersejarah itu berlaku pada 12 Rabiul Awal tahun baru bagi Takwim Hijrah. Namun Tahun Hijrah Rasulullah SAW dari Mekah ke Madinah itu diambil sebagai permulaan kiraan bagi kalendar Hijrah..
sedikit pengetahuan utk kita semua..kot2 ada yg terlupa maknanya itu.

jadi semalam saya dan inck suami gunakan kerahan tenaga utk operasi mencari baju inovasi..hihih
matlamat dan visi jubah GOLD~~~tup..tup t/hari jgk sampai kl..
konon nak gerak dri umah kul 10pgi..
rasa bersykur dapat selesaikan tugas as a wife..cuci baju..kemas rumah..iron baju incik suami
sesuatu yg sangat jarang saya dapat buat...
untuk 3 hari cuti saya menumpang kejap rumah incik suami mmndgkan housemate dia balik cuti..
habis tue penginapan kami beralih arah ke Bangi Lanai Hotel la..

kisah di Jalan Tar
manusia mmg ramai..biasalah cuti umum
manusia bershopping mcm nak raya
wlpn hujan manusia tetap jgk mencari misi dan visi apa yg dikehendaki
termasuklah saya...hihihi
saya mmg dah give up cari jubah gold..
first~~jubah yg berkenan smua tk da kaler gold
second~~dh jumpa jubah gold tpi design sma cam dress puteh saya..ermm tkkan nak beli sama lagi kan..
so pilihan yg ada banyak pon..
HITAM DAN PUTIH
saya tak berapa minat sangat kaler hitam
wlpn ramai kata kaler itu nmpk eksklusif n bla..bla.bla..
yg puteh plak mmg cantek..tpi saya dok terpikir biarlah jubah nk beli ni blh pakai g keje skali..
jimat..jimat jgn membazir
ermm bygkan kami jalan di jalan Tar selama 3 jam utk cari jubah dan tudung
wahhhhh giler mata tgk kain2 cantik
yg lain smua terpaksa diabaikan sebb budget saya cuma utk jubah dan tudungnya sahaja
tunggu next month pulak lah kalau nak shoping kain
lastly kedai yg first saya pegi jgk jadi pilihan drpd berpuluh kedai lain saya masuk kuar
incik suami peneman setia kuar ikut masuk kedai..
Ya Allah..dia lgsung tak merungut malah bagi sokongan lagi cari sampai jumpa jgk..
warna HITAM jgklah jadi pilihan..
jubah yg saya beli ni tak sampai 100 hingit pon.
syukur alhamdulillah..
oh HITAM..jadi jugak pilihan..


No comments:

Post a Comment