07 September 2010

Mood Raya =)

Hari nie dah hari selasa..tinggal hari rabu dan khamis meneruskan perjuangan di ofis..huhuhu..semakin hari dah semakin ramai staf di ofis yang mula bercuti raya..me seperti biasa hanya bercuti raya yg diberi oleh kerajaan malaysia Jumaat, Sabtu dan Ahad..bos me En.Z pun tk cuti..so tahun nie ada peneman..tak da la sunyi sepi..kami yg boleh meriuhkan keadaan sementara mood raya dah semakin menghantui diri..huhuhu,...
persiapan raya tahun nie pun ala kadar jer..yg sedikit frust me tk da baju yang ditempah..kain nak buat tue ada banyak...tk sempat sebab masa tue kelam kabut dengan hal lain..sehinggalah tempahan telah ditutup..huhuhu....so terpaksalah cari baju ready made..cuma dapat sepasang jer..yg berkenan pulak dah habis stok ngan tak da saiz...yg tinggal semua bigger sizeee..hurmmm..oklah ada baju raya jugak dari takda langsung kan..bersyukurlah dgn apa yg ada...boleh recycle baju raya tahun lepas..ok lagi what..rasanya tahun nie raya sangat istimewa..

Istimewa syawal tahun nie..sangat istimewa sebabnya..
1...alhamdulillah impian memiliki teratak idaman dah berjaya dikecapi..so tahun nie pertama kali beraya di rumah sendiri..bolehlah menghias mcm mana gaya hendak pun..semangat nak mengemas pun sangat tinggi..yeah..
2...alhamdulillah mak dan ayah masih lagi sihat dan sentiasa berada disisi..walaupun setiap tahun mak berkeja pada 1 Syawal..me dan ayah dah boleh menerima keadaan tue..kami jer akan keluar berdating beraya berdua..turn utk beraya dengan mak seminggu lepas raya. hohohoh...tahun nie mak akan keje shift pagi dan malam..so nmpk gaya kami akan stay back jer kot kt umah utk first day raya..kesian dengan mak pulak...raya kedua baru me dan ayah akn kuar gi umah mak sedara..
3...alhamdulillah hadirnya seorang insan disisi yang membahagiakan me..hehehe =)..tk habis2 diusik kt ofis tue..tahun nie cik mashi kita balik mana?????amboi soalan..tahun nie setia di penang lagi ler...maybe incik tunang akan datang sini..tgklah mcm mana dulu keadaan
4...dan kemungkinan juga me dan rakan2 lain akan berpindah ke ofis baru..itu sudah pasti berpindah..cuma tarikh mengangkat barang2 sehingga kini belum ada kepastian lagi..just wait and see jer lah..siap sedia menerima arahan..hope dah dapat ofis baru nanti semangat bekerja lagi tinggi lah mcm lagu sheila on7..MeLomPaT LeBIh TiNGGi...

rasanya yang tuelah kot istimewa syawal tahun nie..tahun depan pulak tk tahulah mcm mana..hehehe..rasanya smpi di sini jer kot sesi luahan hati hari nie..kita bersambung nanti..

Buat teman2..selamat membuat persiapan terakhir Ramadhan dan selamat menyambut Syawal yang bakal menjelma tak lama lagi =)

No comments:

Post a Comment