09 January 2012

cuti2 makan angin kelate akhir tahun vs penang awal tahun

tahun ni saya sibuk bercuti akhir tahun dan awal tahun..hahahha

akhir tahun di kelate..
eloklah saya kwin dengan suami yang jauh..
like...like....like....like..
tiap kali balik kelate..ada jer buah tangan nak beli..
kepok la..budu la..batik la..tudung la...
balik cuti krismas ari tue..
dah rembat tudung..batik..n baju kelawar(suami blanja)..
lain-lain poket sndiri..hihihih
tudung bawal mmg blh beli kt kelantan
murah n byk pilihan terbaru..
batik..bagi saya pilihan mmg byk di terengganu
kt kelantan tk byk pilihan cam terengganu
batik kelate saya beli ni eksklusif..hahah..kta tuan kedai la
sib baik jumpa saudara suami berniaga kt bazar tok guru
memang sekali royak..berkati2la dapat diskaun...
saya paling berkenan batik pink putih..cantekk sangat..suami pon cakap mcm tue.
tapi simpan angan2 la..mahal ooooo..
habis batik pi rembat tudung bawal plak..
best la layanan kedai mak ni..panggilan pda puan kedai mak..suaminya ayah plak..
mak layan mcam saya nak beli borong..padahal beli bape helai jer..
siap bagi tahu harga borong nak beli n harga nak jual..memang saya nampak keikhlasan mak menjual..saya mesti pi lagi kedai mak...
sampai suami saya terpikat nak jual tudung kt opis dia..hihiihihi
kt kelate tk makan angin mana pon...
tips dari mak..kain batik yg tahan adalah tidak pecah beli kita tgk tepi kain tue tak carik dan beli kita tarik2 dia takkan pecah di tengah2..
balik dah sekejapp..tiap kali balik bazar tok guru la pi shoping..
tapi first time kami pi makan yati ayam percik..
memang best sangat...(tk sempat snap pic..terlalu syiokks makan aye)

awal tahun di penang..
byk tempat saya ajak incik suami explore
saya baru first time p jejak tmpt nie..
malu gak sebab org penang kan..hahaha
nasi kandar line clear(first time p makan sna dgn incik suami)
saya main hentam jer jalan..bkn tahu pon..ingat lebuh chula..huh sib baik jumpa..incik suami suka sangat la..bagi saya kari dia kot mengancam..harga okeh..standard nasi kandar..
nasi kandar beratur..lalu jer tk penah singgah sebab org ramai sangat laaa dok beratur2..seingat saya 2 kali dah kami lalu..last2 p makan kt kapitan n queensbay..hahaha,,
bukit bendera..yg nie dah 2 kali sampai..dulu masa darjah bape tah..p dgn mak ayah..naik bus tue..time susah dulu mana ada keta..time tue train yg kaler merah nie

kali kedua saya jejak kaki ke bukit bendera tahun 2008 kena mendaki sbb time tue orientasi di jabatan saya..time tue bukit bendera tgh tutup jgk sbb under construction..jom tgk pic saya time mendaki dalam hutan di kebun bunga tembus ke bukit bendera..


zaman kegemilangan..kurus..hihihih

sekarang bukit bendera..ada train yg sangat best..aircond dan laju..
harga masuk pergi dan balik dgn train
RM 8.00
night market batu feringgi..
kebanyakan jual banyak brg perhiasan rumah dan aksesori wanita..
kena pandai pilih dan tawarlah..
banyak sangat pilihan..
suka tgk sarung bantal yg bersulam..ada lampu hiasan yg cantekk
saya rembat fridge magnet(brg yg mmg hobi buat koleksi)..incik suami rembat cermin mata levis celup..
tips di sini..adalah sila parking di tempat yg memang parking keta dari dikenakan saman oleh pdrm
p survey2 harga dulu...ada kedai murah n mahal..

toy museum


tiket masuk rm 10...mmg mahallah sikit
sesuai tuk peminat kartun macam kami berdua
rasa gila dok dalam tue..asyik terpikir sanggup kan pemilik tue berhabis ribuan ke jutaan ke duit demi minat pada toy..kami pon dok berangan laaa nak buka toy museum..
saya tak sangat..
incik suami la yg lebih2..hahahaha

entry kali ni panjang gila/...excited sangat la bercerita bab cuti2 makan angin
komen incik suami dia rasa puas bercuti di penang..
saya pon puas jgk bercuti di penang..hihihiih
sambung lagi la ye.............NEXT TRIP KE MANA PLAK YE..JENG..JENG

No comments:

Post a Comment