30 July 2011

serunding daging...ike.....aye...

Esok dah bermulanya umat Islam berpuasa..

Selamat berpuasa kepada semua..moga ibadah kita di bulan Ramadhan nanti lebih baik dari sebelumnya..bila masuk bab posa semua akan sibuk nak cite bab raya..tapi saya tk nak cite bab baju raya ke..kuih raya ke..saya nak cite bab serunding daging,ike dan aye..hihihihi..sebut bab berniaga dah lama saya tinggalkan jawatan itu..hua..hua..berniaga mmg seronok..bab untung rugi letak tepi tapi rasa puas sangat mungkin minat berniaga tue turun dari ayah kot..sbb ayah dulu berniaga jugak..

nak mengimbas memori berniaga...waaaaaa sukenya,,
ingat lagi dulu masa sekolah2 tolong ayah jual suratkahbar n jajan sampai masuk form 1 jelah..lepas tue form 3 dok sibuk meniaga nasi lemak..hihihi..tolong jual kt makcik jiran..bwk nasi lemak ikut kwn2 order..dapat la side income makcik tue bagi..lepas tue masa nk tunggu spm keja part time jual bunga kristal..hohoho..ingat tk da penggemar bunga kristal tpi ada tau...masuk keje swasta plak packing kecik2 kat umah asam ko,kacang2 jual kt opsi..time tue jual sorok2 takut manager dapat kesan..hihihih..kelakar btul..saja suka2..
ermm bila dah masuk keje skang nie smua dah tinggalkan..mood nak berniaga masih ada lagi..ingat dulu nk jual kain tudung n kain pasang,,.tpi yg tue nak kena ada modal dulu..so pendam seketika
tup..tup balik umah umi (ibu mertua saya)kt kelate..umi kirim rendang daging n pesan klu nak orde bgi tahu umi..time tue tk terpikir pon bab nak meniaga nie..
serunding daging kelate..sedap bangat!!!
bila bawa balik penang..mulut nie ringan je tnya kat staf opis..dan tak sangka plak sambutan menggalakkan,..yelah serunding nie mahal sikit..so saya tak sangka saya boleh menjual serunding daging, ike dan aye utk umi saya..hihiihihi..nampak gaya minat meniaga membuak kembali..lepas saya kena fikir utk mengaktifkan minat meniaga..bolehlahh menampung duit nak blajo...hihihiih



No comments:

Post a Comment