25 April 2010

SEMESTER BARU MENANTI..('',)

Welcome back to school..itu kalau zaman persekolahan dulu...kini welcome back to new semester..sepatutnya semalam aku harus hadir bengkel pengurusan stress untuk mendapatkan input ilmu baru..nak jugak tahu penyampaian mrk sma ke tk denga unit kami..tapi malangnya ada perkara harus ku lakukan dengan segera..semalam pegi amik modul..fuhh dalam 5 buku..yang tebal,nipis,sedang semua saiz ada..sempat la berborak dengan seorang guru perempuan india,,cikgu tue pon tengah amik modul..katanya berpinau mata jugak tengok buku tebal-tebal nie..dan aku pun bagi semangat kat cikgu tue..ilmu yang cikgu ada pasti dapat disalurkan untuk diri sendiri dan anak murid cikgu...bukan semua orang dapat melakukan perkara yang cikgu nak buat...hehehehe...tersenyum-senyum cikgut tue...kata cikgu tue..iskkk awak nie buat saya rasa terharu pulak..heheheh (^.^)...Aku paling tabik springgg pada mereka yang bergelar ayah,ibu,suami dan isteri yang mengambil jalan untuk sambung belajar. Aku yang masih bujang nie pon adakala rasa macam huru hara jugak bila tiba masa nak kena buat tugasan, baca buku dan dalam amsa yang sama seimbangkan kerja dan tanggungjawab sebagai seorang anak.Bukan perkara yang mudah untuk memikul tanggungjawab seperti mereka..menjadi isteri,ibu,anak, pekerja dan pelajar..turut aku banggakan pada mereka yang telah bersara tetapi masih ada minat untuk menyambung pelajaran walaupun dah ada kelayakan ijazah lain..contohnya pasangan suami isteri cina..kedua-duanya dah bersara tapi masih ada kemahuan untuk belajar,,bagi mereka tentu sukar untuk bersaing dengan pelajar-pelajar yang lain. Tetapi semua itu tidak dijadikan sebagai penghalang malah Mr tan dan Ms tan tak malu bertanya pada kami semua..adakala kami yang masih muda nie pulak rasa malu dan segan melihat semangat belajar yang ditunjukkan pasangan veteran nie..

p/s : YOU WANT SOMETHING.......GO GET IT...Setiap Kejayaan Pasti Ada Rintangannya...

No comments:

Post a Comment