14 December 2011

PENGHIJRAHAN..

semalam saya dah dapat berita tentang penghijaran saya...

bos dah menyokong so langkah seterusnya bos yang atas pulak..tapi saya dapat makluman yang persidangan untuk penghijrahan lambat lagi akan berlangsung untuk tahun depan..

dalam hati saya...harus sabar lagi..kalau nak rajin kena lah follow up selalu..saya mesej kat incik suami bagi tahu...kita kena sabar lagi..saya tak nampak sinar dalam masa terdekat ini..suami saya tulis ringkas je..sabar sayang tue ada harganya..

pagi ni saya terdetik nak telefon orang yang di atas sana nun untuk tanya prosedur...nak telefon pon saya dah faham sangat..akan puisng sana pusing sini dulu...alhamdulillah selepas 5 kali mendail..jalannya mudah sahaja..tidak serumit yang macam mana saya dapat maklum balas...selepas november 2011 mana-mana perjwatan guna sama yang akan melalui JPA..kementeian telah mengarahkan segala penghijrahan pegwai2nya menggunakan HRMIS sahaja tanpa perlu melalui persidangan penghijarahan..harap dipermudahkan segala2nya..

perasaan saya macam-macam ada..kadang saya rasa nak tukar cepat sangat2 bila datang time2 rumah terbakar...hahahaha..kadang2 saya fikir saya tak sanggup nak tinggalkan apa yang saya ada dan dapat kini..kenangan yang cukup manis dari rakan2 saya..mereka  ibarat kakak,abang,mak dan kadang2 macam mak tok gak...hihihihi....saya mempunyai main power yang sangat kuat daripada pegawai2 saya..dapatkah semua tu kalau kat tempat baru???tapi tuelah tak semua benda kita nak boleh dapat...time to gain more knowledge..masa untuk mencabar diri sendiri..moga saya lebih kuat dan diberikan pentunjuk oleh-Nya..


No comments:

Post a Comment